”În anii 1924 – 1925, acest salon va fi modificat, după planurile arhitectului Petre Antonescu, la sugestiile lui Ionel Brătianu, și împărțit în două spații: o zonă de recepție și un salonaș fumoar (studio) pe latura de Sud-Vest a clădirii. Salonul propriu-zis care îndeplinea, la nivelul parterului înalt, și rolul uni vast hol de intrare în casă, va fi decorat cu mobilier din lemn încastrat în perete (vitrine și biblioteci) și va avea doar trei ferestre mari, în zona centrală a fațadei. Celelalte patru ferestre – două în partea dreaptă a clădirii, în zona scării de acces și două în partea stângă, în dreptul fumoarului – vor fi închise cu zidărie din cărămidă, ceea ce a creat pereți plini în noile spații, dar a întunecat camerele care se aflau în această parte a casei. (Narcis Dorin Ion, ”Florica, Vatra Brătienilor”, Editat de Muzeul Național Brătianu, Ștefănești, 2020, pag. 153)